mandag den 10. maj 2010

Der er stille, temmelig stille, kun naboens stemme og de to computerers larm kan høres, havde det været muligt at høre hvordan de to hjerners spekulationer og overvejelser ville det have kunne give høreskader for alle og enhver i miles omkreds. Synopser, dispositioner, synopsis - kald dem hvad du vil, men det er ord i den kaliber som fylder mange hjerne for tiden, hvad enten at man er efterskoleelev eller om man er en ganske almindelige folkeskoleelev. Det er konsekvenserne af den kommende måneds mundtlige afgangsprøver, hvilket også er årsagen til at så mange af os rundt omkring på skolen kan mærke hvordan nervøsiteten stiger i takt med at afgangsprøverne er på vej.

Men det er ikke blot afgangsprøverne som nærmere sig med drastige skridt, det er også alle outro turene med efterskolen, en ting som bevidner at de ti måneders efterskoleophold er ved at nå sine ende og at vi snart skal hver til sit, nogle på gymnasium, nogle i tiende klasse, nogle på nye efterskole og andre på noget helt fjerde. Det er i sig selv en trist ting, men det er også kun med til at nyde den sidste månede, og få nydt det, få taget billeder med mere. I aften skal jeg blandt andet til Højby for at se fyns bedste gymnastikhold, en ting som jeg glæder mig rigtig meget til og som jeg er sikker på bliver rigtig sjovt, så inden jeg glemmer tiden vil jeg få i klædt mig noget varmt tøj og få bundet skoene, så jeg er parat til endnu en oplevelse for livet!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar