onsdag den 30. juni 2010

Pakkeliste til efterskole


Allerede inden jeg startede på efterskole, faktisk allerede flere måneder før, var jeg dybt bekymret for hvad jeg skulle pakke og hvad jeg ikke skulle pakke til mit ti måneders lange efterskoleophold. Til trods for at efterskolen havde sendt en liste med de basale ting, ting som sengelinned og toiletsager, ikke nogen længere liste med de præcise ting, alle de ting som man typisk glemmer og egentlig ikke tænker over. På et tidspunkt landede jeg tilfældigvis på en efterskoleblog hvor der var en lang og detaljeret liste, over alle de ting som er nødvendige i løbet af efterskoleopholdet. Derfor har jeg besluttet, med inspiration fra den pågældende efterskoleblog, at jeg laver en lang og detaljeret pakkeliste som kommende efterskoleelever kan benytte sig frit af, så værsågod.

Tøj:

Hættetrøjer
Lange trøjer
Trøjer med korte ærmer
Leggins (man opdager hurtigt at der ikke er noget bedre end at begive sig rundt i et par leggins)
Bukser
Shorts

Undertøj (gå endelig ud og købe ekstra, efter to uger på efterskolen opdager man hurtigt at der bare ikke er flere tilbage)
Badetøj eller ting at bade i
Bøjler til at hænge tøjet på

Sengelinned og lignende:

Hovedpude
Dyne
Topmadras
Liggeunderlag
Sovepose
Lagen
Dyne og hovedpudebetræk
Bamser (ja det er ment seriøst, der er intet der gør værelset mere personligt end bamser som først og fremmest skaber hygge, men også er en god hjælp mod hjemveen som til tider dukker op)

Ting til værelset:
Computer
Højtalere både til Ipod og computer
Billeder (glem det aldrig nogensinde, værelset er ubeskrivelig kedeligt hvis der ikke er personlige og mindesfyldte billeder hængende på værelset)
En kop til nudler, cola eller lignende
Penalhus
Tegnepapir
Guitar
Skolemapper
Toastmaskine (så kan man altid lave uendelig mange toast, når skolekøkkenet ikke servere ordentligt mad)
Vasketøjskurv
Et lille nattebord
Dvd'er og Cd'er
En god bog
Elkeddel


Ting til dig selv:


Glatte eller krøllejern
Makeup, mascara, eyeliner, foundation osv. (det bliver dog hurtigt glemt alligevel...)
Smykker
Hårlak
Shampoo
Balsam
Kropssæbe
Enggangsskrabere (det betaler sig at bruge engangsskrabere, når man finder ud af at man egentlig ikke orker at ordne ben i længden, så drop alt det dyre der)
Hårbørste
Spejl der kan stå på bordet
Vatpinde
Neglesaks (oh yes, du behøver det!)

Diverse ting og sager:

NUDLER
Toastbrød
Skinke/hamberryg
Ost
Iste
Vindruer
Sodavand

Held og lykke med pakningen allesammen. I opdager hurtigt at de fleste ting fra værelset derhjemme hurtigt bliver flyttet over på værelset på efterskolen, i og med at det hurtigt bliver det nye hjem.

27 kommentarer:

  1. Tak for inspiration :) det var lækkert!

    SvarSlet
  2. Er det ikke lidt underligt at tage hamberryg og natbord med???

    SvarSlet
  3. TUSINDE TAK! du hjalp mig såååå meget der!

    SvarSlet
  4. Tusind tak! Nøøj, sådan en blog her har jeg godt nok ledt længe efter :-)

    SvarSlet
  5. Ved mindre der er natbord og hamberryg på din efterskole, så er det - men ellers er det ikke, for hvordan skulle der ellers laves toast og hvor skulle al rodet smides hen? :D

    Glad for at kunne have hjulpet ;=

    SvarSlet
  6. Tak! :D Lige hvad jeg havde brug for~ n__n

    SvarSlet
  7. tusind tak! :D her gik man lige rundt og troede,at man var den eneste, der ikke anede, hvad man skulle have med.. nu ved jeg det!
    jeg synes din blog er utrolig inspirerende, er glad for at jeg lige faldt over den!

    SvarSlet
  8. Tusind tak
    Der var så mange ting på din liste jeg opdagede manglede på min egen - det var super inspirerende xD

    SvarSlet
  9. Det er rart med feedback! Jeg håber for jer alle at I får et godt og livligt år på efterskole, lov mig at I nyder det, lige så meget som jeg har nydt mit år på efterskole! :)

    SvarSlet
  10. Tak for inspirationen. Selvom jeg har tjekket div. pakkelister, så mangler jeg stadigvæk noget.
    Jeg skal dog først begynde næste år, desværre (:

    SvarSlet
  11. Thank you very much! Jeg skal først starte på efterskole til næste år, men jeg er allerede smadder nervøs for at glemme noget :-)
    Jeg har ledt længe efter sådan en liste. Godt tænkt!

    SvarSlet
  12. Åååh, jeg føler stadig jeg mangler noget, og jeg skal først på efterskole til næste år.. Jeg bekymrer mig allerede. og bare en ting der ik står på listen, SKO! hvordan kan man dog glemme det??o:

    SvarSlet
  13. Sportstøj og Regntøj

    SvarSlet
  14. Vatrunddeller mangler, ellers en fin liste :-)

    SvarSlet
  15. din liste kan jeg godt bruge til jeg starter på efterskole efter sommerferien ... Mange tak :D

    SvarSlet
  16. 150 dage til jeg starter og føler mig allerede en smule streeset!!

    SvarSlet
  17. Super god liste!

    Men synes der mangler elastikker, hårnåle, makeupfjerner + neglelakfjerner, sko, sportstøj, morgenkåbe, puder og håndklæder?;-)

    Tak for hjælpen med listen, den hjælper.

    SvarSlet
  18. Er der egentligt ikke krav på nogle efterskoler, at man skal have cykel med? ellers tusind tak for listen, den dæmpede lige stressen :)

    SvarSlet
  19. Tusind tak! Det lettede meget på stressen! :)

    SvarSlet
  20. Nu har jeg selv været på efterskole i et år, og skal til mit andet år, og jeg giver dig ret! - ALT det der behøver man, og meget mere. Men hey, I behøver ikke være så bange for, at glemme noget. I kommer jo hjem på et tidspunkt, og man finder hele tiden nogle ting man mangler. Jeg vil dog lige tilføje nogle ting til sin liste:
    - Strømper
    - Regntøj
    - Lys kæder (det er virkelig hyggeligt!)
    - En stor taske, gerne med hjul, til at transporter vasketøjet i, mellem efterskolen og hjemmet.
    ..ellers tror jeg meget af det der mangler på listen er blevet nævnt i en kommentar :-)

    SvarSlet
  21. Tusinde tak! Jeg har ikke haft en eneste idé om hvad man burde tage med (udover basics), og ViUnges liste var ikke specielt detaljeret. Thanks!

    SvarSlet
  22. Super fin liste!:) den bedste indtil videre!:)
    -Sole!:)

    SvarSlet
  23. Du har lige redet mig seriøst! virkelig mange gange tak!

    SvarSlet
  24. det er en skøn pakkeliste der kommer til at rede mig om nogle få år.

    SvarSlet