søndag den 8. august 2010

Det kildre i min mave, der ligger kraftedermanme en eller anden teenager og sover på værelse 24 i min seng (og personen har påtænkt sig at bruge den de kommende ti måneder) Der er nogle som har taget min kontaktlærer fra mig og så er der nogle der bevæger sig rundt på mit territorum. Skulle det aldrig være SNEs nye elever?

Jeg husker dagen som en sort tåge, men kan alligevel huske følelsen - følelsen af at være et nyt sted omgivet af nogle ukendte mennesker, som man skal være sammen med konstant den kommende tid. Yes, vi er et år tilbage og jeg var ny elev på Sønder Nærå efterskole. I dag er jeg tidligere elev. Det er mærkeligt!

Jeg ønsker alle et godt og uforglemmeligt år. Håber I får samme oplevelse som mig, for i såfald vil det være THE TIME OF YOUR LIFE! Husk på at tage det sure med det søde, hvad enten det omhandler hjemve, dårlige dage eller noget helt trejde. Jeg vil ivrigt følge med i de nye efterskoleblogge (og forhåbentligvis kende til lidt af det)

Kærligst Emilie

8 kommentarer:

  1. hejsa ;)
    jeg har gået og overvejet lidt din efterskole, men ville bare spørge om selve efterskolen var god? altså alt det udover fællesskabet osv? ville du have valgt en anden hvis du kunne?
    ellers en rigtig fed blog,og taaak hvis du gider svare :D

    SvarSlet
  2. Hej:)
    Emilie? <3Jeg tillader mig lige at give en kommentar med! :) (Kram Line sofie). Dejligt med en blog, så man lige kan se lidt tilbage! :)
    Jeg har også gået på SNE.. :) Jeg synes du skal vælge den, hvis den har noget, som du interesserer dig for! Og m.h.t. fællesskabet ændre det sig hvert år!! Man vil aldrig oplee fællesskab, som man gør på alle efterskoler :) Når man væger tror jeg bare man skal vælge ud fra det man interesserer sig for, og så selvfølgelig omgivelserne! Omgivelserne er super på SNE / Midtfyns Efterskole. :)

    Og et lille fif, hvis du vælger Midtfyns eller en helt anden, så synes jeg du skulle skrive en blog eller dagbog som emilie har gjort, selvom det kan være svært at få tid. Selv er jeg ked af, at det ikke rigtig blev til noget med det skriveri. 1 gang er simpelthen for lidt! Men tror det vil være et rigtig godt minde.

    Held og lykke med at finde en efterskole. Tror det bliver et godt år, uanset hvilken skole du vælger! :) Men et år på efterskole BURDE alle prøve!!

    Håber det er i orden jeg lige gav en kommentar!

    SvarSlet
  3. Tak for svarene Line Sofie :)

    Som Line Sofie siger, så skal du vælge ud fra dine interesser og omgivelserne, det har du i længden allermest ud af.

    Tag ud at besøg Midtfyns efterskole, få en snak med nogle af lærerne og eleverne, prøv at få et indtryk af stedet og omgivelserne, hør lidt om de forskellige linjer. Det er den bedste måde at finde ud af om efterskolen passer netop på dig!
    Selv valgte jeg jo Midtfyns da jeg følte mig hjemme, allerede da jeg trådte ind ad døren.

    Hvis det viser sig at Midtfyns ikke er noget for dig alligevel, så husk på at der er hundredvis af andre efterskole og der nok skal være en som passer netop dig! Og ellers så benyt efterskole.dk - her kan du blive hjulpet godt på vej til at finde præcis den efterskole, du har lyst til at gå på.

    Angående fællesskabet kan man aldrig vide sig sikker. Afhæningt af folk indstilling til efterskoleopholdet, sammenholdet og måden man behandler hinanden på. Men et specielt fællesskab er der i hvert fald, et man ikke lige kan finde overalt.

    Håber du kunne bruge Lines og mine svar.

    Kram Emilie
    P.S Midtfyns efterskole er skolens nye navn (tidligere hed den Sønder Nærå Efterskole)

    SvarSlet
  4. Rigtig spændene blog! Det ville glæde mig hvis du også ville tage et smut forbi min!

    Frejawewerfashion.blogspot.com

    SvarSlet
  5. 1000 tak for svarene! Vil helt klart tage et smut forbi. :D

    SvarSlet
  6. hi emily louise (:
    thanks for leaving the comment on my blog - i really appreciate that!!
    and thank you so much for following - i want to be a follower of yours but i cant find the spot there i can add my self to your blog?! :D where can i do that?
    xoxo louise

    SvarSlet
  7. Sidder også selv som 'gammel efterskoleelev', og jeg forstår virkelig, hvad du mener! Det er så underligt, at det ikke er mit elevhold, der starter igen i år - en følelse jeg ikke er super vild med!

    cccillesverden.blogspot.com

    SvarSlet
  8. Hej!
    Da jeg, er ved at uddanne sig som web-integrator, er jeg ved lave et lille projekt med at få en hjemmeside op og køre, som handler om efterskolelivet.
    Hjemmesiden skal fungere sådan, at hvis man er i tvivl om efterskolelivet lige er en, kan man læse jeres forskelige historier/oplevelser. Eller hvis man ikke ved hvilken efterskole man skal vælge.
    Den skal også fungere sådan, at man kan skrive "Vejstrup Efterskole" og så kommer alle de elever, som har skrevet om deres oplevelser/minder/gode ting/dårlige ting/hvorfor vælge "din" efterskole osv.
    Alt hvad i synes der er relevant at skrive til denne side.
    I må meget gerne sende et billede af jeres skema, evt. scanne det ind og forklare hvilke fag man kan vælge, og hvorfor i valgte dem frem for andre.
    Skriv også gerne lidt om jeres linjer, hvis det er på jeres skole.
    Forklar også gerne hvordan i bor, altså hvor mange i bor sammen på et værelse, hvordan er gangen/huset bygget op, mht. om der kun er drenge og piger for sig, eller om det er blandet.

    Alt i alt må i meget gerne skrive en lille stil om jeres efterskoleophold, jer der stadig er på efterskole, må meget gerne skrive hvad der er sket indtil videre, og hvad i forventer der kommer til at ske det næste halve år.

    En lille opsummering, stilen skal indeholde:
    -Navnet på din efterskole
    -Året du gik der.
    -Hvorfor valgte du din efterskole?
    -Oplevelserne
    -Ture
    -Opvisninger
    -Konkurrencer
    -De gode ting
    -De dårlige ting
    -Meget gerne et skema
    -Og meget gerne, meget mere

    Detaljer meget gerne starten, da det ofte er det der er sværrest.

    -På forhånd mange tak, det ville hjælpe mig meget

    Stilen skal sendes på : Kontakt@efterskoleliv.com

    Hvis i har spørgsmål kontakt venligst, kontakt@efterskoleliv.com

    SvarSlet