onsdag den 9. juni 2010

Så er afgangsprøverne skudt i gang og folk er skiftevis oppe i de forskellige fag. Mandag var jeg selv oppe i fysik, jeg trak syrer, et emne som jeg følte mig fint tilpas med og som jeg samtidig følte jeg havde godt styr på. Jeg lavede et forsøg hvor jeg viste hvordan et metal reagerede i syrer og bagefter neutraliserede jeg syren. Men så kom chokket over alle! Censor: "Jeg kan se du har det periodiske system liggende foran dig, prøv at forklar os hvordan det er bygget op og hvad det bruges til" - jo tak, det gør bare lige, jeg fortæller da lige om det periodiske system, som jeg absolut ingen ting ved om, som jeg overhovedet ikke har styr på og som jeg aldrig har forstået. Men det gik, jeg fik snørlet mig gennem det, gættet og forklaret og til sidst endte jeg op med et syvtal, en karakter som er høj for mig, da jeg aldrig har været nogen ørn til fysik!

Som belønning for min gode indsats kom mine forældre med et blad, friske jordbær og skumfidusser, hvilken perfekt slutningen på en i forvejen fantastisk dag. I næste uge står den så på engelsk tirsdag og dansk torsdag, jeg glæder mig og håber at jeg klarer mig ganske udemærket. Nu vil jeg smutte til frokost og bagefter vil jeg smutte til en af aktiviteterne (basket)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar